Засіб для миття двигуна зсередини. Чи є альтернатива хімії для очищення двигуна?
6 Липня 2022
Утворення нагару та вуглецевих відкладень є природним процесом від згоряння палива у бензинових та дизельних двигунах. Це відбувається через високу температуру горіння паливно-повітряної суміші в закритій камері.
Фактично, нагар є шаром пального, що не згорів, та осів на стінках камери згоряння двигуна. З часом утворення нагару та вуглецевих відкладень двигуна прогресує та у певний момент стає причиною цілого ряду несправностей та збоїв у роботі.
Розглянемо основні симптоми, за якими можна самому визначити закоксування двигуна і необхідність подальшого очищення. Та власне як і чим почистити двигун від нагару своїми руками?
Нагар у двигуні: основні ознаки
У камері згоряння під час спалювання палива утворюється нагар і вуглецеві відкладення. Такі відкладення виникають під впливом високої температури за умови відсутності достатньої кількості повітря.
У списку основних несправностей, що виникають при закоксуванні двигуна, відзначають наступні:
- двигун погано запускається «на холодну»;
- після запуску спостерігається двигуна та/або ;
- у ряді випадків вихлоп має специфічний запах гару;
- витрата оливи збільшується;
- двигун втрачає потужність;
- спостерігається перевитрата палива;
- на високих оборотах може виникати перегрів двигуна.
Під час прогазовок можна помітити частинки гару, що вилітають з вихлопної труби. Також машина мляво реагує на натискання педалі газу, двигун «не тягне» під навантаженням тощо.
Закоксування двигуна: можливі наслідки
Цілком очевидно, що нагар знижує ефективність і погіршує загальну працездатність двигуна. Паралельно з цим існує ризик серйозного пошкодження ДВЗ. Наприклад, критичними ситуаціями можна вважати такі, коли сильно коксуються кільця і клапан не може повністю закритися через товстий шар нагару. Це провокує зниження компресії в двигуні, він починає троїти, погано заводиться. Досить часто це закінчується дорогим ремонтом.
Для запобігання негативних наслідків рекомендується періодично проводити очищення з метою профілактики, тобто щоб запобігти накопиченню відкладень. Також після появи перших симптомів можна здійснити очищення вже закоксованого двигуна від нагару, тобто провести процедуру розкоксування двигуна. Давайте докладніше зупинимося на тому, як очистити нагар у двигуні.
Способи промивання двигуна від нагару та вуглецевих відкладень
Двигун можна очистити трьома способами, які можна умовно поділити на такі:
- чищення двигуна за допомогою активних хімічних засобів;
- механічне видалення коксових відкладень після розбирання ДВЗ та подальше промивання;
- очищення двигуна воднем без розбору
Хімія для очищення двигуна. Цей метод допомагає підтримувати паливну систему та камеру згоряння у відносній чистоті тільки у випадку з новими або спочатку чистими моторами (наприклад, агрегати після повного капремонту). Якщо двигун вже був закоксований, тоді подібні способи не принесуть бажаного ефекту і можуть тільки погіршити ситуацію.
Спочатку потрібно викрутити свічки запалення. Далі – залити спеціальну рідину (так зване розкоксування) в циліндри мотора через свічкові колодязі та залишити на декілька годин. В результаті очисник робить відкладення у двигуні м'якими, а після вкручування свічок та подальшого запуску двигуна після нагар вигоряє в циліндрах.
Позитив методу: ви можете зробити цю процедуру самостійно. Для цього потрібно тільки купити відповідну хімію для очищення двигуна.
Негатив методу: одразу після процедури вам доведеться замінити все мастило і масляний фільтр – агресивний склад потрапляє в картер двигуна і робить залиту оливу непридатною для використання. Вуглецеві відкладення розм’якшуються, тож виходячи з двигуна шматками можуть створити ефект пробки, підвищити температуру у камері згоряння та спровокувати несправність двигуна.
Механічне очищення. Даний спосіб дозволяє досягти максимальної чистоти двигуна, а також позбавлений мінусів, які присутні при очищенні «хімією». Іншими словами, двигун розбирається, після чого нагар видаляється з поверхонь вручну, а також з використанням активних засобів для миття. Такий підхід дозволяє очистити не лише кільця та окремі ділянки камери згоряння, а й клапани, а також інші важкодоступні елементи. Паралельно з цим промиваються масляні канали системи мастила двигуна, очищаються порожнини в картері, маслоприймач та інші елементи двигуна.
Позитив методу: дозволяє якісно очистити двигун та всі його елементи.
Негатив методу: Це дуже дорога процедура та займає багато часу.
Очистка двигуна воднем. Спосіб підходить для всіх типів двигунів (бензин, дизель і навіть газ). Краще робити очистку систематично – раз на 15 000 км. Тоді вуглецеві відкладення не встигатимуть утворюватися і накопичуватися. Суть методу – подача у камеру згоряння суміші водню та кисню. Ця суміш розщеплює вуглецеві відкладення на дрібні частинки. Виводячись через вихлопну систему розщеплені шматки настільки маленькі, що не можуть забити систему системи двигуна як у методі з хімією.
Цей спосіб очищення двигуна розкоксовує компресійні кільця та очищує каталізатор, сажовий фільтр, поршні та поршневі кільця, випускний колектор, свічки запалювання, форсунки, датчик кисню (лямбда зонд). Через покращення ресурсу двигуна зменшується витрата пального на 10%.
Триває процедура 1 годину 30 хвилин. Після процедури не потрібно замінювати оливу та масляний фільтр як у випадку використання хімії для очищення двигуна.
Позитив методу: очищення відбувається без розбору двигуна. Під час процедури очищується сажовий фільтр та каталізатор (якщо вони не забруднені до критичної позначки). Після процедури не потрібно замінювати моторну оливу. Триває очищення воднем всього 1,30 год. Доступна вартість. Після очищення витрати пального зменшуються до 10%.
Негатив методу: наразі така процедура доступна тільки у Львові. Послуга є профілактичною, тому її потрібно повторювати кожних 15 000 км.
Як найкраще очистити двигун від вуглецевих відкладень?
Цілком очевидно, що головним недоліком механічного способу є складність і значний обсяг робіт. Тому водії рідко погоджуються розбирати мотор тільки для очищення агрегату від нагару і коксових відкладень. Найчастіше ця процедура проводиться під час капітального ремонту двигуна.
Очищення хімією є досить популярним і зручним для водіїв методом, але він одразу потребує заміни оливи та масляного фільтра. І навіть найагресивніша хімія не видаляє відкладення повністю.
Найбільше позитиву має очищення двигуна воднем. Це найшвидший та найбезпечніший метод внутрішнього очищення двигуна. Він не потребує заміни оливи. Прочитати про метод більше можна тут.
Наразі ця послуга доступна тільки для мешканців Львова. Мешканці інших регіонів мають можливість придбати водневу систему на автомобіль. Вона ще краще виконуватиме функції очищення, а також економитиме пальне до 15%.