Симптоми несправності: ознаки забитого сажового фільтра і каталізатора
1 Липня 2022
Від згоряння палива утворюється сполука, що характеризується високим вмістом вуглецю. Такі частинки є небезпечними – потрапляючи у повітря вони шкодять екології, а відповідно, і здоров’ю людей.
Щоб зменшити негативний вплив від спалювання дизелю чи бензину, в автомобілях встановлено фільтр сажі і каталізатор. Він фільтрує вихлоп. Але з часом стається, що сажовий фільтр забитий. Передчасна заміна або видалення сажового фільтра чи каталізатора недоречні з точки зору екології та, в першу чергу, вашого гаманця. Розумніше вчасно помітити критичний рівень наповнення сажі та очистити фільтр.
Ознаки забитого фільтра сажі та каталізатора
Неповне згоряння палива веде до утворення частинок аморфних вуглеців, які осідають на стінках очищувача, і поступово знижують пропускну здатність деталі.
- Підвищення споживання паливної рідини. При критичному рівні засміченості фільтра відбуваються спроби регенераційного пропалювання накопиченого вуглецевого матеріалу. Для включення автоматичної очистки необхідний прогрів фільтра до температури, що забезпечує згоряння сажі шляхом кисневого окиснення.
- Наявність помилок електронної системи контролю. Забруднений очищувач, що не піддається регенераційним процесам, одразу визначається системою контролю, та виводяться відповідні повідомлення на панель приладів. Невдалі спроби регенерацій повідомляють про недотримання умов проходження даного процесу та складний рівень засміченості. У такому разі запуск примусового очищення не дасть позитивного результату.
- Відсутність тяги за умов навантажувальних режимів. Через утруднений прохід вихлопних мас двигун функціонує з перебоями й це впливає на його характеристики потужності та стабільність робочого процесу. Також за забитим фільтром електроніка здатна обмежити тягові та динамічні параметри автомобіля.
- Нестійкі показники вільних оборотів двигуна. Це відбувається через порушення номінального технологічного процесу випускної системи. Відсутність можливості вільного проходження відпрацьованих газів викликає появу перебоїв у роботі холостого режиму.
- Поява димного вихлопного потоку.
- Наявність сторонніх шумових факторів.
- Збільшується витрата пального. Коли запалюється датчик фільтра сажі, проблему допомагає обчислити збільшену на 1-2 літри витрати палива.
- Збільшення витрат оливи.
- Перехід роботи автомобіля в аварійний режим. Система обмежує впорскування пального, щоб не допустити перегрів фільтра.
Постійні прогазовки, прогріви, простої в очікуваннях зеленого світла світлофору – в таких умовах швидко буде забитий фільтр сажі на дизелі і симптоми з’ясовувати не доведеться — все буде показано на приладовому табло. Але зауважимо, що універсальний стандарт оповіщення про наявність проблеми немає.
Підтвердити, що дійсно сажовий фільтр забитий, допомагає діагностика сажового фільтра і каталізатора – вимірювання рівня забрудненості і пропускної здатності (диференційного тиску).
Що робити при виявленні симптомів забитого фільтра сажі?
На інтуїтивному рівні зрозуміло — позбутися скупчень сажі. Для визначення методу, який краще застосувати, варто пройти діагностику у Hydroxy Ukraine. За її результатами вам порекомендують метод очищення сажового фільтра – без розбору чи з розбором.
Якщо рівень забруднення не критичний, допоможе послуга водневої очистки двигуна. Вона відбувається без розбору. У повітрозабірник подається воднево-киснева суміш, яка очищує камеру згоряння від вуглецевих відкладень. При цьому методі очищується двигун, сажовий фільтр і каталізатор, а також розкоксовує компресійні кільця та очищує поршні та поршневі кільця, випускний колектор, свічки запалювання, форсунки, датчик кисню (лямбда зонд).
Якщо рівень забруднення високий, збільшений диференційний тиск, але нема механічних пошкоджень сажового фільтра чи каталізатора, необхідно знімати фільтр та очищувати у спеціальній камері під дією хімічних речовин та тиску води.
Для запису на діагностику радимо телефонувати до сервісного центру Hydroxy Ukraine