Дизельні авто: особливість експлуатації
11 Червня 2023
Сьогодні дизельні авто дуже популярні завдяки меншій витраті палива, порівняно з бензиновим двигуном. Зовні двигун на дизелі чи бензині не відрізняються. Але у дизельний ДВС не можна заправляти бензин. Для цього у дизелю є своє паливо. У порівнянні з бензином дизель має меншу октанове число. Тому його займання відбувається за іншим принципом, що відрізняється від згоряння бензину.
Тож авто на дизелі має ряд своїх особливостей, враховуючи які можна продовжити термін експлуатації двигуна.
- Мала витрата пального
Великий ККД двигуна та крутний момент роблять цей тип дуже вигідним для перевезення вантажу або звичайного міського пересування.
- Додаткова подача повітря
У конструкції двигуна передбачено декілька впускних заслінок. Їх призначення ─ забезпечувати подачу повітря. Коли відбувається запуск двигуна, і він працює на низьких обертах, ці заслінки будуть закриті. Як тільки обороти підвищуються, ці елементи відкриваються. Такий механізм дозволяє знизити вміст оксиду вуглецю та вуглеводнів, які не встигли згоріти, що часто буває на знижених оборотах.
Саме тоді для дизельного двигуна особливої користі надасть воднева система. Вона збагачує дизель додатковим повітрям, яке так потрібне для пального, а також збагачує його калорійністю водню.
- Велика тяга
Дизельний двигун вдвічі сильніше стискає паливо, що при згорянні призводить до більшого і різкішого виділення енергії. Окрім того, система турбонаддуву підвищує потужність. Але попри впорск палива невеликими порціями, воно усе одно встигає нагрітися. Через це займання палива має характер серії вибухів у двигуні. А разом із більшою потужністю є більша схильність до утворення вуглецевих відкладень на поршнях і нагару на клапанах, які ведуть до закоксованості. Щоб підтримувати потужність стабільно високою, потрібно регулярно розкоксовувати двигун. Саме це робить воднева система для авто.
- Обов’язковий прогрів
У порівнянні з бензиновим аналогом дані мотори більш примхливі до умов експлуатації. Наприклад, холодний ДВС в зимовий період гірше заводиться, а старі модифікації при сильному морозі взагалі без попереднього нагрівання не запускаються. Щоб запуск в таких умовах був можливим або максимально швидким, машина отримує передпусковий підігрів. Для цієї мети в кожен циліндр (або у впускний колектор) встановлюється свічка розжарювання, що нагріває внутрішній об'єм повітря, завдяки чому його температура при стисненні повністю досягає показника, при якому дизпаливо здатне самостійно спалахнути. На деякі дизельні авто можна встановити систему, яка підігріває паливо, перш ніж воно потрапить в циліндри.
- Система випуску
Вона розроблена так, щоб знизити кількість шкідливих речовин у вихлопі. Наприклад, вихлопної потік проходить через сажовий фільтр, який нейтралізує незгорілі вуглеводні і оксиди азоту. На відміну від каталізатора, який є у бензинових авто, сажовий фільтр має дуже дрібні соти. Це спроєктовано для того, щоб затримувати частинки сажі, діаметром від 1 мкм. Через будову фільтра, а також особливість згоряння палива, де в результаті утворюється велика кількість сажі, що потім перетворюється на золу через часті регенерації, сажовий фільтр частіше потребує механічного очищення. Інколи власники авто вдаються до щоб вирізати сажовий фільтр.
- Якість палива
Заправляючись неякісним дизелем можна дуже швидко зламати форсунки або паливну помпу. Форсунки встановлюються в голівці блоку циліндрів, а її розпилювач знаходиться всередині камери, де паливо змішується з гарячим повітрям і самозаймається. З огляду на високі термічні навантаження, а також частоту зворотно-поступальних рухів голки, для виготовлення розпилювача форсунки використовується жаростійкий матеріал. Але, навіть попри це, голівка форсунки може закоксуватися через наліт вуглецю і втратити свою рухливість.
Також дизель сезонний. Літний варіант дуже швидко густіє на морозі, а зимовий – занадто рідкий. Автозаправні станції контролюють цей маловідомий факт і тому більшість водіїв не знає про цю проблему.
- Гучність роботи двигуна та вібрації
Під’їхати тихенько додому не вийде, дизельні авто чутно за сотню метрів. А вібрації завдають дискомфорту всередині. Масивні деталі та набагато більший за розміром двигун сприяють цьому. Пасажири вашого автомобіля можуть не оцінити такі «переваги». З цієї причини виробники автомобілів розглядають можливість акустичної оптимізації двигуна внутрішнього згоряння. І хоча не всі водії й механіки це знають, сьогодні це одне з найважливіших завдань, крім зниження витрати палива й викидів вихлопних газів.
Зважаючи на усі ці особливості, для дизельних авто особливо актуальним є встановлення водневої системи на авто. Вона очищатиме камеру згоряння, розкоксовуватиме компресійні кільця і нагар на клапанах, форсунки та очищатиме сажовий фільтр. І усе це під час руху вашого авто!
Отримати консультацію про придбання водневих систем можна за номером +380678839028. Завітати на СТО особисто можна за адресою: Львів, с. Підбірці, вул. Тракт Глинянський, 29 або дізнатися більше на сайті hydroxy.com.ua.