Новини

Нестійкі оберти двигуна: плавають оберти інжекторного двигуна

26 Серпня 2022

Якщо ви помітили, що на холостому ходу оберти двигуна стрибають, це привід заїхати на СТО. Визначити це можна за показниками тахометра. Сучасні двигуни, прогріті до робочої температури, на холостому ходу працюють в діапазоні 700-800 об/хв. Коли оберти плавають, мотор самостійно збільшує оберти до 1500 об/хв, а потім вони приходять до норми. Якщо автомобіль не оснащений тахометром, такі стрибки обертів можна визначити на слух.

Плаваючі оберти на холостому ходу характерні для бензинових двигунів, а ось дизелі мають провали і злети обертів двигуна на середніх значеннях обертів.

причина нестійких обертів двигуна

Підсос повітря в системі

Інжекторні двигуни схильні до плаваючих обертів. Найпоширеніша причина – надлишок повітря в паливно-повітряній суміші. Повітря потрапляє у впускний колектор через негерметичні з’єднання або через тріщини в патрубках. Як тільки електронний блок управління (ЕБУ), «розуміє», що паливно-повітряна суміш бідна, подає команду інжекторам впорснути більше пального в циліндри, в цей час оберти двигуна зростають. Потім ЕБУ «розуміючи», що в системі надлишок пального, зменшує його подачу і відповідно оберти падають.

Щоб виявити місце підсосу повітря необхідно оглянути всі шланги і патрубки повітряної магістралі й замінити ті, що розтріскані.

Забруднення системи вентиляції картерних газів

У картері будь-якого двигуна присутні картерні гази. Їхня кількість безпосередньо залежить від ступеня зносу циліндропоршневої групи. Якщо в картері підвищується тиск, частина газів через відкритий клапан вентиляції картерних газів подається у впускний колектор разом з оливним туманом. Олива осідає на поверхні елементів клапана і може привести до його заклинювання. Клапан, який заклинив, порушує розрахункове надходження повітря у впускний колектор і двигун працює на збагаченій паливній суміші, оберти двигуна починають плавати.

На більшості автомобілів клапан вентиляції картерних газів потрібно почистити механічним способом.

Помилки датчиків двигуна (плавають оберти на холодну)

Вихід з ладу регулятора холостого ходу (РХХ) призводить до нерівномірності роботи двигуна на холостому ходу (плавають оберти на холостому ходу). Причиною зносу РХХ є тривала експлуатація двигуна на неякісному пальному. Якщо РХХ несправний, то двигун самостійно змінює оберти, проблема усувається шляхом заміни регулятора.

Несправний або забруднений датчик масової витрати повітря (ДМВП/MAF) відправляє в ЕБУ невірні дані про кількість повітря, що надходить у двигун, тому ЕБУ не може забезпечити рівномірну роботу двигуна. ДМРВ чутливий і крихкий елемент, тому виконувати його очищення механічним шляхом не варто.

Для очищення ДМРВ рекомендуємо: регулярно проводити очищення двигуна воднем.

Якщо ж ДМВП або ж датчик положення дросельної заслінки вийшли з ладу, то їх необхідно замінити.

Використання неякісного пального

Це основна причина забруднення паливних форсунок. Фальсифікат у своєму складі містить смоли, ненасичені вуглеводні, ксилол і толуол, таке пальне згоряє не повністю, що призводить до утворення забруднень, які забивають паливні форсунки. Нерівномірне подавання пального в циліндри призводить до дисбалансу в роботі двигуна і до плаваючих обертів. Промивання паливної системи дозволить підтримувати паливні форсунки в чистоті і забезпечити рівномірну роботу двигуна.

Для промивання паливної системи рекомендуємо: проводити очищення двигуна воднем, або встановити водневу систему на авто.

Проблеми в системі запалювання

Несправність свічок призводить до нестійкої роботи двигуна на холостому ходу. Проблемні свічки матимуть чорний нагар на електродах, швидше за все такі свічки доведеться замінити.

Плаваючі оберти на середньому ходу Характерно для дизельних двигунів. Причина цього явища — утворення корозії на плунжерах пари паливної помпи. З цієї ж причини виявляються плаваючі оберти також на холостому ходу. Корозія виникає через використання низькоякісного пального, яке містить воду. Корозія призводить до інтенсивного зносу паливної помпи високого тиску (ПНВТ), а ремонт ПНВТ задоволення не з дешевих.

Для продовження ресурсу паливної помпи рекомендуємо: регулярно проводити промивання паливної системи воднем, а встановлення водневої системи на авто покращить якість пального.

Більше новин

Контакти

Головне представництво

Львів, с. Підбірці

вул. Тракт Глинянський, 29

Пн-Сб: 9:00 – 20:00
Нд: Вихідний

Контакти партнерів в інших містах тут

Ми у соцмережах: