Дим з вихлопної труби: сірий, сизий, синій, білий, чорний
30 Серпня 2022
За кольором диму з вихлопної труби можна сказати про проблеми з двигуном. Якщо двигун справний, то вихлоп – це з’єднання водяної пари, азоту і вуглекислого газу. Вони практично безбарвні, а вихлоп практично непомітний, адже його очищує каталізатор або сажовий фільтр.
Але іноді вихлоп стає помітним та може сигналізувати про проблему із двигуном.
Велика хмара білого диму з вихлопної у холодну пору
Уся проблема просто фізична. У вихлопі присутня водяна пара – вона засмоктується двигуном з повітря для створення паливної суміші. У холодну погоду гаряча пара виходить з глушника охолоджуючись. Так утворюється білий дим, що є насправді – просто парою. І чим нижча температура на вулиці, тим сильніше буде помітно білий дим.
Рекомендація: Велика кількість водяної пари у вихлопі свідчить про хорошу роботу двигуна.
Білий дим з вихлопної у сонячну погоду
Якщо ж на вулиці сонячна погода, двигун має оптимальну температуру, а пара продовжує виходити, то можете бути впевнені, що у двигуні є неполадки.
Густий білий дим є ознакою того, що охолоджувальна рідина, яка наполовину складається з води, потрапила у двигун. При нагріванні двигуна відбувається розширення металевих деталей, з яких він складається. Між деталями, у тому числі в головках циліндрів, розташовуються прокладки, які звуться сальниками. При зношуванні сальників головок рідина починає просочуватися в циліндр.
Рекомендація: замінити прокладки блоку циліндрів.
Сизий (синій, синьо-білий, сивий) дим
Якщо з вихлопної є сильні клуби сизого (сірого) диму — це явна ознака, що моторна олива потрапляє в камеру згоряння.
У камеру згоряння олива може потрапляти з картера двигуна. Це відбувається через знос в першу чергу оливоз’ємних кілець, в результаті чого олива залишається на стінках циліндрів і згодом згоряє. Яскравий приклад — це залягання кілець (кільця втрачають свою рухливість). Причиною цього може бути: перегрів двигуна, часта їзда на холодному двигуні, тривалий простій транспортного засобу. Крім сизого диму з вихлопної труби, ознакою залеглих оливоз’ємних кілець є ускладнений запуск двигуна та збільшена витрата пального.
Рекомендація: закоксовування (втрату рухливості) поршневих кілець можна вирішити, не вдаючись до розбирання двигуна з послугою очищення двигуна воднем.
Чорний дим з вихлопної труби
https://www.traditionrolex.com/3
Чорний дим з вихлопної – це наслідок того, що в паливній суміші процентне співвідношення палива та повітря не відповідає нормі. Тобто палива подається більше, ніж слід. Воно не встигає повністю згоріти в циліндрах і виходить назовні у вигляді чорного диму.
Чорний дим може з’явитися в результаті попадання в циліндри великої кількості палива через «залиття» свічок. На сучасних автомобілях з інжекторами залиття свічок може відбуватися через надмірний тиск палива або неполадки у системі упорскування.
Разом із появою чорного диму автовласники помічають і інші проблеми при роботі. А саме кількість затратного пального помітно збільшується, запуск машини гірший, робота двигуна робиться нестійкою. Також спостерігається втрата потужності в авто та забруднення фільтра.
Рекомендація: регулярно проводити очищення двигуна воднем з періодичністю 1 раз на рік.